הרבה מחשבה הוקדשה לנושא חסכון בהוצאות של הדלק ובו זמנית גם לצמצום זיהום האויר. קיימת הסכמה כי הצורך והרצון של כלל בעלי הרכבים הוא לחסוך בהוצאות הדלק.
החל משנת 2012 החלה הקפדה יתרה על הרגולציה של רמת פליטת גזים מותרת, על מנת להקטין בצורה ניכרת את זיהום האויר. בעקבות כך, קיימת דרישה מתגברת למערכות ברכב אשר מקטינות את רמת זיהום האויר.
יתן לראות יותר ויותר רכבים חדשים כבים בזמן שהם בעצירה מוחלטת. כאשר המנוע דומם, באופן טבעי אין פליטת גזים ולכן הדבר משפיע בצורה משמעותית על פליטת הגזים הכללית של הרכב.